Dabrówno - s9.sam3.pl

Środa,  13-12-2017,
Imieniny: Dalidy, Juliusza, Łucji
top news port info mstr galp ekartki newsletter kontakt
pl
en
de
logo.png a753933daec4c85ede0b927b436407ea
 
PSP Dąbrówno

Link do strony Publicznej Szkoły Podstawowej w Dąbrównie www.psp.dabrowno.pl

Link do strony stowarzyszenia nasze dzieci www.naszedzieci.dabrowno.pl

Publiczną Szkołę Podstawową w Dąbrównie prowadzi organ samorządowy. Nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty w Olsztynie. Obecnie w szkole uczy się w 214 uczniów z 14 miejscowości gminy. Pracuje tu 21 nauczycieli. Placówka posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną. Każdy z nauczycieli posiada przygotowanie pedagogiczne w 2 do 4 kierunków, studia podyplomowe. Mamy 8 egzaminatorów uprawnionych do sprawdzania egzaminów po szkole podstawowej w całym kraju, 5 terapeutów z zakresu oligofrenopedagogiki i terapii , którzy zajmują się głównie zajęciami rewalidacyjnymi w szkole, bowiem istnieje wyraźna potrzeba w tym względzie.

Podstawową formą pracy są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a ponadto: rewalidacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, gimnastyki korekcyjnej, kompensacyjno-wyrównawcze i świetlicowe. Liczne koła zainteresowań i zajęcia nadobowiązkowe prowadzone poza systemem klasowo-lekcyjnym w grupach oddziałowych, stanowią alternatywę spędzania czasu wolnego oraz dużą atrakcję dla wszystkich dzieci.

Nasza szkoła zapewnia wszechstronny rozwój dziecka w harmonii z otoczeniem społecznym, w którym ono funkcjonuje. Ściśle współpracujemy więc z lokalnymi instytucjami, np. z Urzędem Gminy w Dąbrównie, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Biblioteką Gminną, Posterunkiem Policji, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnym Ośrodkiem Kultury, Stowarzyszeniem „Nasze dzieci”,  jednostką Straży Pożarnej w Dąbrównie.

Dążymy do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia. Realizujemy założenia planu rozwoju szkoły, wychowawczego i profilaktycznego. Ponadto prowadzimy dobrą politykę kadrową. Dyrektor właściwie motywuje nauczycieli do dokształcania i samokształcenia oraz pracy innowacyjnej. Owocuje to wysokimi wynikami nauczania i wychowania. Pozyskujemy nauczycieli posiadających wymagane kwalifikacje i specjalności do zaspokojenia potrzeb każdego dziecka w szkole. Działalność opiera się na planowaniu, wykonaniu działań edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych oraz wprowadzaniu zmian, służących doskonaleniu. Misją szkoły jest odkrywanie i rozwijanie szkolnych talentów. Każde dziecko ma szansę rozwinąć się w pełni. Nasi uczniowie stają się laureatami i finalistami przedmiotowych konkursów kuratoryjnych. Zdobywają wysokie lokaty w konkursach plastycznych, wokalnych, teatralnych i sportowych w regionie i kraju.

Od lat pozyskujemy środki na realizację projektów edukacyjnych. Współpracowaliśmy z Fundacją im. S.Batorego. Realizowaliśmy przedsięwzięcie Janko Muzykant „Jestem Małym Twórcą Kultury”. W tym celu organizowaliśmy naszym uczniom poznanie walorów i instytucji kulturowych Polski. W kolejnych latach zaspakajaliśmy cele związane z kultywowaniem narodowych i lokalnych tradycji. Otrzymaliśmy dofinansowanie na projekt „Śladami rycerskich zwyczajów” z Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie. Zdobyliśmy doświadczenie w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych, uczestnicząc w unijnych projektach, np. „Człowiek – najlepsza inwestycja”, 2-letni projekt „Bądźmy mądrzy – już od dziś”, „I ty możesz zostać Omnibusem”, „Przez indywidualizację uczymy się, rozwijamy i bawimy”, „Rozwój przedszkoli drogą ku rozwojowi”.

Staramy się w każdej sytuacji zaszczepić w uczniach i rodzicach zasady aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły, regionu, ojczyzny. Pielęgnujemy tradycje szkoły. Zapewniamy więc udział uczniów i nauczycieli w życiu społeczności lokalnej. Jesteśmy organizatorami lokalnych przedsięwzięć. Są nimi:  Dzień Samorządności, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Wigilia i Choinka szkolna, Święto Szkoły, Festyn Rodzinny.

Chcąc przybliżyć swoim uczniom postawy moralne i obywatelskie zgodnie z ideą demokracji postanowiliśmy wraz z zespołem nauczycieli opracować  projekt na konkurs Fundacji Banku WBK „Góry przenoszę”. Szkoła otrzymała dofinansowanie na jego realizację i odniosła znaczne sukcesy w środowisku lokalnym. Do dziś uczniowie chętnie wykonują ikony, uczestniczą w lekcjach jazdy konnej, malują witraże, a swe pasje przenoszą do domów i angażują rodziców do współpracy ze szkołą, organizując systematycznie warsztaty rękodzielnicze.

Praca metodą projektu jest  stałym elementem pracy w naszej szkole. Dzięki takiej postawie  nauczyciele i dzieci zdobywają  nawyki pracy w zespole. Daje to możliwość komunikowania się w różnych sytuacjach.  Mobilizuje do wspólnego rozwiązywania problemów. Uczy organizacji i planowania pracy w szkole. Liczne projekty i programy szkolne: „Czytamy”, „ Żyj zdrowo”, „Lepsza Szkoła”, „Badamy kompetencje trzecioklasistów”, „Próbne testy szóstoklasistów”, itp. to niezwykle cenne i ważne doświadczenia dla uczniów, ich rodziców. Nie tylko promują naszą szkołę, ale mają wpływ na usprawnianie wiodących kompetencji uczniowskich.  Pozwalają na analizę stojących przed nami zadań. Przyczyniają się do rozwijania umiejętności dzielenia się  z innymi swą wiedzą, samorządnością, doświadczeniem.

Ponadto wszyscy nauczyciele naszej szkoły uczestniczą w szkoleniach uprawniających nas do realizacji  programów profilaktycznych w naszej placówce. Bierzemy udział  w licznych warsztatach na temat realizacji zadań szkoły w zakresie treści prozdrowotnych. Nauczyciele wspólnie planują działania, rozwiązują problemy, doskonalą metody i formy pracy z uczniami. Tworzą zespoły, które zajmują się  ewaluacją wewnętrzną w obszarze pracy zespołowej oraz głównych zadań statutowych szkoly.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
b1.png 120a786d792222ef1fc3d93cafca19ce
b2.png 6ee6936a97c015d55fc3fcbce4c81c5a
b3.png a655608dea9f6b198a5709415b4ac048
b4.png 10d7249c4ab9835cf8ebcf74a4256192
b5.png 3ccce33ce4d53c273cb5babf4a4fb02b
b6.png 4a0257ec1cbf9692ef1c13486cd7d374