Niezmiernie miło jest nam poinformować, że PSP w Dąbrównie otrzymała dofinansowanie w III edycji programu grantowego mPotęga prowadzonego przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.
Tegoroczna, ogólnopolska, edycja była rekordowa: nagrodzono aż 210 z 880 nadesłanych wniosków. Łączna kwota przyznanych grantów jest ponad trzykrotnie wyższa niż w ubiegłym roku i sięgnęła 1,2 mln zł. Dodatkowo, do 8 lipca br. trwa internetowe głosowanie na najlepsze projekty, które otrzymają nagrodę publiczności w wysokości 5 tys. zł. Głosy można oddawać na stronie:
http://glosowanie.mpotega.pl/projekty-
Zachęcamy do głosowania na naszą Wesołą matematykę!!!
Od 2016 r. jest to program ogólnopolski, skierowany do szkół, uczelni, stowarzyszeń, fundacji i bibliotek, których celem jest promowanie nauki matematyki w ciekawy i nieszablonowy sposób. U podstaw „mPotęgi” leży potrzeba kształcenia umiejętności matematycznych u młodego pokolenia poprzez inspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki do poszukiwania kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata liczb.
Nasz projekt nosi nazwę „Wesoła matematyka” i przeznaczony jest dla chętnych uczniów z klas IV-VI. Głównymi celami przedsięwzięcia są:
- rozwijanie kreatywności matematycznej
- danie uczniom alternatywy spędzenia czasu wolnego w szkole po lekcjach
- wzmacnianie więzi koleżeńskich przez wspólne rozwiązywanie problemu matematycznego
Dużą atrakcją mają być zajęcia w kuchni, podczas których uczniowie będą zajmowali się odmierzaniem produktów za pomocą konkretnych naczyń i ważeniem ich. Następnie zapiszą za pomocą ułamków i konkretnych jednostek wyniki poczynionych obserwacji. Sporządzone notatki będą wykorzystane na końcowym etapie zajęć, którym ma być upieczenie według podanych w przepisie proporcji różnych składników, ciasta lub ciasteczek.
Zamierzamy też zapoznać dzieci z zasadami gry w kości, która dostarczy im elementów zabawy i zdrowej rywalizacji. Gra wymaga logicznego myślenia oraz budowania strategii dalszego postępowania i przewidywania kolejnych ruchów swoich i przeciwnika.
Na pewno dużą atrakcją będą układanki przestrzenne z wykorzystaniem zestawu do budowy brył, na podstawie rysunków i fotografii. Układanki mają służyć ćwiczeniu wyobraźni przestrzennej, która jest niezbędna w nauce geometrii. Układanki posłużą też jako pomoce dydaktyczne na lekcjach matematyki.
Podczas realizacji drugiej edycji projektu w szkole powstała wypożyczalnia gier planszowych- matematycznych, które głównie rozwijają wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, wymagają tworzenia strategii w pokonywaniu kolejnych etapów. Chcemy ją powiększyć o nowe pozycje. Uczniowie będą mogli wypożyczać gry do domu, przygotowując się do kolejnych rozgrywek w szkole.
Na zakończenie projektu uczniowie zostaną nagrodzeni za udział w konkursach i projekcie.
Małgorzata Cudakiewicz